Misset Horeca Academy | Masterclass Gastbeleving

Hoe zorg je ervoor dat de route die een (potentiële) gast aflegt, van de intentie om 'iets' te boeken tot de 'day after', een geweldige ervaring wordt? Deze route (ook wel customer journey genoemd) komt er niet vanzelf. Er zit een complete gedachtegang achter, die zorgvuldig is uitgedacht. Alles is erop gericht om de gast een geweldige ervaring mee te geven, zowel voor- als achter de schermen. Dit alles met als doel dat je gast vertrekt als ambassadeur. Je verhaal doorvertelt, maar ook zelf terugkomt.

 

Masterclass Gastbeleving | Maandag 9 oktober 2017

Misset Horeca organiseert samen met Oostwegel Collection, Inspired Hotels & Restaurants een eendaagse masterclass Gastbeleving. Je wordt in één dag ondergedompeld in het verhaal van Oostwegel Collection en hoe zij de customer journey invullen. Je stapt uit de dagelijkse bezigheden en maakt ruimte voor nieuwe ideeën en inspiratie, vanuit de sprekers maar ook vanuit de andere deelnemers. Je leert hoe je gasten nog beter kunt bedienen en het imago van je organisatie versterkt.

 

Château St. Gerlach
Valkenburg aan de Geul

Maandag 9 oktober 2017
10.00 - 17.00 uur

Abonnees €159 p.p.
Niet-abonnees €199 p.p.

Ik schrijf me in voor de masterclass Gastbeleving >>


TIP! Boek een overnachting (€150 incl. ontbijt) bij Château St. Gerlach en combineer de masterclass Gastbeleving met een bezoek aan de BBB Maastricht (9 t/m 11 oktober).

 

Dagvoorzitter/moderator

Wouter Verkerk is schrijver van vijf boeken over gastvrijheid en Horeca. Naast het schrijven van boeken is Wouter ook zeer actief als blogger en columnist bij Misset Horeca. Met jaarlijks ruim 200 presentaties en workshops is hij een van de meest gevraagde sprekers op het gebied van gastvrijheid en horeca van Nederland.


Onderwerpen & sprekers

Inleiding en algemene informatie over de verschillende huizen
Camille Oostwegel sr. | Eigenaar Oostwegel Collection

Camille Oostwegel is een Limburgse hotelier in hart en nieren. Als kleine jongen had hij al een passie voor cultuurhistorie en gastronomie. Van 1972 tot 1980 werkte Camille Oostwegel bij diverse Novotel vestigingen in binnen- en buitenland. In 1980 kwam hij terug naar Limburg en zette hij zijn eerste stappen als zelfstandig ondernemer. Hij begon met 4 werknemers in zijn eerste restaurant. Diverse monumenten in Maastricht en omgeving volgden. Zij werden zorgvuldig gerestaureerd en kregen een restaurant en/of hotelfunctie. Vanuit zijn passie voor de Franse cultuur, werd het culinair vakmanschap van de Franse keuken toegepast. Vandaag de dag bestaat de onderneming uit 3 hotels en 8 restaurants (Château Neercanne, WinselerHof, Château St. Gerlach en Kruisherenhotel Maastricht) waar in totaal circa 350 medewerkers werken.

 

De Customer Journey en de invloed daarop voor branding, marketing & sales
Camille Oostwegel jr. | Directeur Business Development

Camille is geboren en getogen in de hotellerie en vanaf zijn jonge jaren betrokken geweest bij het bedrijf. Van 2005 tot 2009 studeerde hij aan de Hoge Hotelschool Maastricht waar hij stages liep bij The Ritz-Carlton Washington DC en Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Enige tijd later volgde de studie “Master in Hospitality Management”. Na deze studie is Camille naar Madrid verhuisd om te starten als “Vita Futura”, Starwood’s Graduate Management Program en specialiseerde zich daar in Sales. Na 1,5 jaar Madrid kwam de overstap naar New York, daar ging hij aan de slag in het Global Brand Management team op het internationale hoofdkantoor van Starwood Hotels & Resorts. Na 2,5 jaar in New York keerde hij in juli 2015 terug naar Nederland. Sindsdien is hij verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van Marketing, PR, Sales & Revenue Management voor alle 4 de huizen van Oostwegel Collection.

Welkomstbeleving – Hoe geef je gasten meteen een warm welkom
Harmen Silver | Directeur/Gastheer Château St. Gerlach

Na studies Facility Management in Amsterdam en aan de Cornell University in Ithaca, NY heb ik op diverse posities gewerkt bij o.a. Landgoed Duin & Kruidberg, Sofitel The Grand Amsterdam, Hilton on Park Lane London en Waldorf Astoria Berlin. Echter, Zuid-Limburg lonkte en de functie van Directeur van Château St Gerlach vormde een mooi vervolg van mijn reis. Mede gezien de uitbreiding van het landgoed met “Burgemeester Quicx”, Coffee & More. Daarbij het nieuw gebouwde St. Gerlach Paviljoen met 500m2 multi-functionele ‘state of the art’ mogelijkheden. Ik werk ruim 1.5 jaar met veel plezier op Château St. Gerlach en geniet van de mooie omgeving, het ondernemerschap van Oostwegel Collection en alle collega’s en gasten die ik dagelijks ontmoet!

Gastvrijheid – Hoe verras je je gasten keer op keer als de lat hoog ligt
Peter Harkema | Directeur/Gastheer Château Neercanne

Peter groeide op in het Groningse dorp Winsum en deed zijn eerste horecaervaring op als 13 jarige. Na militaire dienst in 1975 werd hij aangenomen op de Hoge Hotelschool Den Haag en werd opgevolgd door een opleiding tot vinoloog aan de wijnacademie. Peter begon bij de toenmalige voorzitter van de Alliance Gastronomique, top restaurateur en “wild virtuoos” Jaap Klosse van “De Echoput” en was werkzaam in de keuken, bediening en “op kantoor”. Na De Echoput volgde Landgoed Lauswolt en mag Peter met zijn echtgenote Ans inmiddels ruim 32 jaar de directie voeren in restaurant Château Neercanne. Een instituut met o.a. 31 jaar een ster Michelin (uniek, ook 31 jaar dezelfde chef) een BIB Gourmand in het Lunchrestaurant L’ Auberge en banquet faciliteiten tot 1000 gasten.

Reputatie- & verwachtingsmanagement
Bastiaan Klomp | Directeur/Gastheer Kruisherenhotel Maastricht

Bastiaan Klomp ging in zijn geboortestad Maastricht naar de Hoge Hotelschool. Na zijn stages in Zuid-Afrika en op het hoofdkantoor van SaraLee/Douwe Egberts, startte hij in eerste instantie als Marketeer bij HANOS. Zijn loopbaan zette hij voort in sales & accountmanagent functies bij Crowne Plaza en Bilderberg. De interesse en passie voor het F&B vak bleef trekken en bij Hotel Beaumont werd Bastiaan in 2004 F&B Manager. Bij Holland Casino Valkenburg, Venlo en Eindhoven werd zijn carrière vervolgd. Sinds 2010 is Bastiaan actief voor de familie Oostwegel. Na vier jaar WinselerHof, startte hij op 1 april 2014 in KruisherenHotel Maastricht als Directeur-Gastheer. Bastiaan is een echt teammens met veel passie voor vakmanschap en finesse. Het Kruisherenhotel Maastricht werd recent onderscheiden met een 5e hotelster en het team won in 2017 de Dutch Hotel Award.

Begeleiding van zakelijke groepen en huwelijken. Wat is belangrijk voor gasten op dagen dat ze buitenshuis belangrijke dagen doorbrengen?
Stefan Hazen | Directeur/Gastheer Hotel Winselerhof

Stefan is een echte Limburger, geboren in Heerlen. Tijdens zijn studie begon hij met werken bij Hanos. Hier kwam hij in contact met restaurateurs en hoteliers. Door de jaren heen deed hij hier veel productkennis op en haalde hij voldoening uit de gesprekken met de klanten. Tijdens zijn stage op Aruba bij The Westin Aruba Resort kwam de commerciële kant in hem naar boven. Na diverse functie bij o.a. Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland, Hoteliers.com, Golfhotel Brunssum kwam hij in contact met de familie Oostwegel en is nu drie jaar werkzaam als directeur/gastheer bij de Winselerhof waar hij zijn liefde voor Limburg en Italië kan combineren. Stefan betitelt de Winselerhof als het boutiquehotel binnen de collection. Samen met zijn team zorgt hij voor de groei en organiseren ze Italiaanse activiteiten zoals het groeiende ‘Cibo di Strada’, Italian streetfood & wine event.

 

Kernwaarden en Talent Factory – Bestrijdingsmiddelen voor de War for Talent
Inge Kluyt | Hoofd Personeel & Organisatie

Studeerde in 1994 af aan de Hogeschool Zuyd in Sittard/Personeel & Arbeid en vervolgde deze opleiding met een studie Bedrijfskunde. Na haar studie startte zij in 1994 als Intercedente in de uitzendbranche. Vervolgens zette zij haar loopbaan voort bij het Ministerie van Justitie, raakte gepassioneerd voor het P&O-vak en maakte de overstap naar de leisurebranche. Bij Holland Casino Valkenburg en Venlo was zij verantwoordelijk voor het P&O-beleid en heeft diverse reorganisaties begeleidt. Na ruim 12 jaar verruilde zij in 2012 het Staatsmonopolie voor het familiebedrijf van Camille Oostwegel alwaar zij vanaf dat moment werkzaam werd als Hoofd Personeel & Organisatie.

 

 

Over Oostwegel Collection, Inspired Hotels & Restaurants

De familie Oostwegel is met haar jarenlange ervaring en internationaal geroemde locaties een begrip in de horeca. Service en gastvrijheid staat bij de ruim 300 medewerkers hoog in het vaandel en ontwikkelt zich steeds verder naar gelang de behoefte van de gasten.

Organisatie

Partners

Locatie

De events van de Misset Horeca Academy worden op diverse locaties georganiseerd.

Contact

Heb je vragen over de Misset Horeca Academy of wil je meer informatie ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Over Misset Horeca

Misset Horeca is dé multimediale informatiebron voor ondernemende horecaprofessionals.
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.